Všeobecné obchodní podmínky
Vítejte na našem e-shopu HOLISTIFIC.CZ! Než se začtete do detailů textu našich Všeobecných obchodních podmínek (dále VOP), doporučujeme se zaměřit na pár důležitých bodů:
V HOLISTIFIC se vždy snažíme naslouchat Vašim přáním a potřebám. Máte-li jakýkoliv dotaz, jsme tu pro Vás na e-mailu Jakmile vyplníte objednávkový formulář a stisknete tlačítko “Objednat a zaplatit”, společně uzavíráme kupní smlouvu na vybrané zboží a to zahrnuje i povinnost úhrady kupní ceny. Způsob platby i doručení si můžete zvolit dle svých preferencí přímo během objednávkového procesu. Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí. Informace o jejich zpracování najdete v našich Zásadách zpracování osobních údajů, kde vše podrobně vysvětlujeme. U nás můžete nakupovat bez obav. Pokud si svůj nákup rozmyslíte, jako spotřebitel máte možnost odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu – nabízíme nadstandardní lhůtu 30 dnů a dokonce u vaší první objednávky 60 dní. Podrobné informace k odstoupení najdete v části 8. našich VOP. Pokud by se přece jen vyskytl problém s dodaným zbožím, jsme připraveni vše vyřešit k Vaší spokojenosti. Rádi s Vámi probereme Vaše přání a v případě chyby na naší straně Vám pošleme nové zboží, vrátíme peníze nebo se domluvíme na jiném řešení. Při přebírání balíčku od přepravce doporučujeme zkontrolovat, zda není poškozený obal. Více o reklamačním procesu naleznete v našem Reklamačním řádu. Hledáte konkrétní dokument a nechcete pročítat celé Všeobecné obchodní podmínky? Náš Rozcestník právní dokumentace Vám vše zjednoduší a rychle Vás nasměruje, kam potřebujete. |
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní společnosti Holistific s.r.o., 17194172, DIČ: CZ17194172, se sídlem V lučinách 58/21, Hodkovičky, 147 00 Praha 4, pro prodej zboží a poskytování digitálního obsahu v internetovém obchodě www.holistific.cz.
Základní informace o nás: Jsme e-shop, který se specializuje na prodej přírodní kosmetiky. Všechny produkty, které nabízíme, jsou pro Vás pečlivě vybírány a záleží nám na Vaší spokojenosti.
Kontakt na nás: info@holistific.cz, +420 771 177 100, Facebook, Instagram, TikTok
Webová stránka: www.holistific.cz
Osobně nás najdete na adrese skladu našeho partnera, kde umožňujeme reklamace a vrácení zboží také osobně: Yottabe FF s.r.o., Maxima Gorkého 805, 339 01 Klatovy.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti Holistific s.r.o., IČO: 17194172, DIČ: CZ17194172, se sídlem V lučinách 58/21, Hodkovičky, 147 00 Praha 4, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 405785, za kterou jedná Eva Návratová, jednatelka (dále také jen „prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“ nebo “zákazník”) v internetovém obchodě prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce na internetové adrese www.holistific.cz (dále jen „e-shop“), (dále jen „webová stránka“).
- Tyto obchodní podmínky jsou určeny pro zákazníky spotřebitele i zákazníky podnikatele. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která právně jedná bez jakékoliv souvislosti se svou podnikatelskou činností nebo samostatným výkonem svého povolání (dále jen “zákazník spotřebitel” nebo “spotřebitel”). Podnikatelem je fyzická nebo právnická osoba, která vyvíjí soustavnou podnikatelskou činnost: Svým jménem, na svůj účet a za účelem dosažení zisku. Řídíme se zásadou, že zákazník, který v objednávce uvede své IČO / DIČ nebo firemní údaje s námi právně jedná jako podnikatel (dále jen “zákazník podnikatel” nebo “podnikatel”). Pro zákazníky spotřebitele v rámci těchto VOP platí v některých případech odlišné podmínky než pro zákazníky podnikatele, tyto případy jsou výslovně upraveny v těchto VOP.
- Znění VOP. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Znění VOP můžeme měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
- Oprávnění prodávajícího a kontrolní orgány. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Autorská práva. Nabízený digitální obsah není možné nahrávat, kopírovat či jakkoliv jinak šířit. Všechny texty, obrázky, grafika a další části digitálního obsahu podléhají autorskému právu. Kopírování nebo sdílení jakékoliv části digitálního obsahu je zakázáno. Žádná reprodukce jakékoliv části digitálního obsahu nesmí být prodávána nebo distribuována, ani nesmí být upravována nebo zahrnuta do jakéhokoliv díla, zejména jiné práce, publikace nebo internetové stránky. Shodné ochraně autorského práva podléhají i veškeré tištěné a/nebo elektronické materiály, skripta či jakékoliv další dokumenty, které od nás zákazník a/nebo student obdrží.
- Závaznost objednávky. Kupní smlouva k danému zboží je uzavřena Stisknutím tlačítka “Objednat a zaplatit”. Odesláním objednávky stisknutím tlačítka pro dokončení objednávky v našem internetovém obchodě zákazník vytvoří závaznou objednávku, která zavazuje zákazníka k platbě. Zákazník má možnost před odesláním objednávky svou objednávku zkontrolovat a opravit nebo změnit, jak je podrobněji popsáno v části 3 těchto VOP (OBJEDNÁVKA, UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY).
- Ilustrační charakter fotografií zboží. Všechny fotografie na webové stránce mají pouze ilustrační charakter.
- Zboží a jeho cena. Popis našeho zboží včetně jeho hlavních vlastností naleznete na našich webových stránkách, digitálním obsahem jsou myšleny zejména naše ebooky. Ceny zboží a digitálního obsahu jsou uvedeny včetně DPH, včetně zákonem stanovených poplatků.
- Poučení v souvislosti s digitálním obsahem. Upozorňujeme spotřebitele, že poskytujeme aktualizace zakoupeného digitálního obsahu v zákonném rozsahu.
- Personalizace cen. K přizpůsobení cen na základě automatizovaného rozhodování (personalizace cen) dojde jen s Vaším výslovným souhlasem, bez souhlasu ceny pro jednotlivé zákazníky nijak neupravujeme. Ceny personalizujeme pro naše zákazníky na základě cookies a dalších poskytnutých údajů. Více informací najdete v našich zásadách zpracování osobních údajů. Zákazník má nárok vznést proti personalizovaným cenám námitky a v případě pochybností může požadovat, aby bylo nastavení cen ověřeno zaměstnancem e-shopu.
- Možnosti platby. Konkrétní podmínky platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky nebo na našich webových stránkách. Zboží Vám doručíme prostřednictvím dopravce, kterého si zvolíte z námi nabízených možností.
- Závaznost VOP. Odesláním objednávky zároveň potvrzujete, že jste se seznámili se zněním těchto VOP.
2. REGISTRACE, UŽIVATELSKÝ ÚČET A VĚRNOSTNÍ PROGRAM
- Registrace. Nakupovat u nás můžete i bez registrace. Pokud se rozhodnete registrovat, budete mít větší přehled o historii svých objednávek, stavu nové objednávky atp. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání zboží a digitálního obsahu. Zákazník může provádět objednávání zboží a digitálního obsahu také jednorázově bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu. Registraci zákazníka provedete na webové stránce vyplněním registračního formuláře. Pro vytvoření registrace je nezbytné potvrdit, že jste se seznámili s obsahem těchto VOP a se Zásadami pro zpracování osobních údajů.
- Povinnost uvádět pravdivé a správné údaje. Při registraci na webové stránce obchodu a při objednávání zboží a digitálního obsahu je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Uživatelský účet. Pomocí emailu a zvoleného bezpečného hesla můžete vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), kde můžete mimo jiné provádět i objednávky zboží.
- Zablokování uživatelského účtu. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Uživatelský účet můžeme zablokovat po třech (3) neúspěšných pokusech o přihlášení. Činíme tak z bezpečnostního hlediska, aby nedošlo zejména ke zneužití Vašeho uživatelského účtu. Pokud bude Váš uživatelský účet zablokován, prosím kontaktujte nás na na e-mailu info@holistific.cz.
- Možnost zrušit uživatelský účet při jeho neužívání. Můžeme zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy ve znění těchto VOP.
- Nutná údržba. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu.
3. OBJEDNÁVKA, UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Vytvoření objednávky. Vložením zboží a/nebo digitálního obsahu do košíku, volbou způsobu dopravy a platby za vybrané zboží a/nebo digitální obsah a vyplněním kontaktních a fakturačních údajů vytváří zákazník na e-shopu svoji objednávku.
-
Vlastnosti zboží a digitálního obsahu. Zákazník je povinen se před dokončením objednávky seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným způsobem užívání zboží a/nebo digitálního obsahu. Provedením objednávky zákazník potvrzuje, že těmto informacím rozumí a že se s nimi seznámil.
- Kontrola objednávky. Před dokončením objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
- Proces odeslání objednávky. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko pro dokončení objednávky a proces objednávky je tím ukončen. Odesláním objednávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto VOP a četl naše Zásady zpracování osobních údajů.
- Pravdivost údajů vyplněných v objednávce. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Pokud bude při zpracování objednávky zjištěno, že byly použity zjevně nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Zákazník může být odpovědný za škodu, kterou uvedením záměrně nepravdivých nebo nesprávných údajů způsobí.
- Dodatečné potvrzení objednávky zákazníkem. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například e-mailem nebo telefonicky) a dále je oprávněn požádat zákazníka o upřesnění správnosti výběru množství zboží.
- Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy? K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka pro dokončení objednávky.
- Potvrzení objednávky prodávajícím. Zákazník, který dokončí objednávku, od nás obdrží automatické potvrzení o doručení objednávky na e-mailovou adresu. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP společně se zbožím. Zákazník spotřebitel rovněž obdrží zboží formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.
- Povinnosti prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy se zavazujeme předat Vám zakoupené zboží nebo digitální obsah a umožnit Vám nabytí vlastnického práva ke zboží nebo digitálnímu obsahu. Vy se zavazujete zboží nebo digitální obsah převzít a uhradit nám cenu zboží nebo digitální obsah.
- Povinnosti kupujícího. Vy se uzavřením kupní smlouvy zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu zboží /digitálního obsahu.
- Kopie VOP ke kupní smlouvě. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP společně se zbožím a/nebo digitálním obsahem.
- Komunikační prostředky na dálku. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOBY PLATBY
- Cena. Všechny ceny zboží a/nebo digitální obsah jsou uvedeny v českých korunách (Kč) včetně DPH. Cena zboží a/nebo digitálního obsahu je platná po dobu, po kterou je zobrazena na webové stránce e-shopu. To ale neznamená, že nemůžeme s některými našimi zákazníky uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Způsob platby. Cenu zboží a/nebo digitálního obsahu a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy nám můžete uhradit způsoby uvedenými v druhém kroku objednávky a to zejména: služba GoPay; Stripe; na dobírku; pro stálé zákazníky-podnikatele platba na fakturu. Způsob platby a dodání zboží a/nebo digitálního obsahu si zákazník zvolí v průběhu objednávky.
- Záloha na cenu zboží a digitálního obsahu. Můžeme po zákazníkovi požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu.
- Náklady na dopravu. Na e-shopu najdete informace o nákladech spojených s dodáním zboží. Výše nákladů spojených s dodáním zboží bude záležet na zvoleném dopravci nebo způsoby přepravy. Cenu dopravy také může ovlivnit váha objednaného zboží. Cena za dopravu bude automaticky vypočítána po vložení zboží do košíku. Proto pro zjištění ceny dopravy stačí vložit zboží do košíku. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Cena za balné a další náklady spojené s objednávkou. Společně s kupní cenou je nám zákazník povinen zaplatit také případné náklady spojené s balením a případný příplatek za zvolený způsob platby. Před závazným dokončením objednávky bude zákazník informován a konečné ceně obsahující i náklady balného, případné další náklady a také náklady dopravného.
- Slevy z ceny zboží a digitálního obsahu. Případné slevy z ceny zboží a/nebo digitálního obsahu námi poskytnuté zákazníkům nelze vzájemně kombinovat.
- Nereálná cena zboží a digitálního obsahu. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy: nula korun českých) nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z objednávky. Jinými slovy máme právo v takovém případě odstoupit od kupní smlouvy nebo částečně odstoupit od kupní smlouvy. Zákazník bude informován na jeho e-mailovou adresu.
- Forma faktury. Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na e-mailovou adresu.
- Dárkové karty. Našim zákazníkům nabízíme možnost zakoupení dárkových karet v fyzické podobě i v elektronické podobě v hodnotě, kterou budeme aktuálně nabízet na e-shopu. Každá karta má svůj jedinečný kód a bude zaslána po uhrazení kupní ceny na Váš e-mail. Tuto dárkovou kartu je možné využívat po částech. Dárková karta má platnost minimálně 12 měsíců a maximálně 24 měsíců od jejího zakoupení. Pro uplatnění dárkové karty na webových stránkách v rámci objednávky uvedete jedinečný kód dárkové karty do pole s označením 'Dárková karta'. Hodnota dárkové karty je odečtena z celkové ceny Vašeho nákupu v košíku. Falšování či pozměnění poukazu není dovoleno. Jeho falšování může být také trestným činem. Není možné odstoupit od kupní smlouvy v případě, že byla již dárková karta využita.
5. DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Dodací doba zboží. Pokud je u zboží uvedeno, že je skladem, pak zpravidla expedujeme zboží s dodací lhůtou 3 pracovních dnů od přijetí objednávky, nebo jiné doby, pokud je u zboží uvedena. Přičemž se zavazujeme zboží dodat maximálně do 30 dnů od okamžiku uzavření kupní smlouvy. Tato dodací lhůta se nevztahuje na zboží, které bude na žádost zákazníka upraveno (v těchto případech bude dodací lhůta vždy individuálně sjednána). Nevztahuje se ani na zboží, které je skladem u dodavatele (obvykle dodáváme do 30 dní) nebo pouze ve výrobě (ve výjimečných případech se může stát, že dodací lhůta bude v řádu měsíců - v takovém případě s Vámi vždy budeme jednat individuálně a nabídneme Vám případnou výměnu za obdobné zboží, zrušení objednávky a vrácení peněz). Může se stát, že zboží označené “skladem” se vyprodá v krátkém časovém okamžiku. Pokud by nastala situace, že bude zboží vyčerpáno a nebudeme schopni dodat Vámi objednané zboží ve stanovené době, pak vás budeme kontaktovat, abychom se dohodli na dalším postupu. V případě, že je u zboží uvedeno, že je „Na objednávku”, dobu doručení s Vámi sjednáme individuálně, neboť jeho dodání závisí na možnostech našeho subdodavatele. Přes uvedenou dobu dodání se snažíme připravit a doručit objednávku k zákazníkovi vždy co nejdříve.
- Způsob dopravy, osobní převzetí. Zákazník má na výběr zvolit si dopravu zboží na libovolnou adresu prostřednictvím našeho smluvního dopravce za přepravní cenu, která je uvedena v průběhu objednávky.
- Převzetí zboží. Při přepravě zboží zákazníkovi spotřebiteli je námi zboží předáno v okamžiku, kdy dopravce předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. V případě osobního vyzvednutí si zboží zákazníkem se považuje zboží za dodané okamžikem převzetí zákazníkem či jinou osobou zákazníkem určenou.
- Náklady na zvláštní způsob přepravy. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Pokud si kupující již jednou nepřevezme zboží doručované na dobírku, pak je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s opakovaným doručováním. Současně je prodávající oprávněn při další objednávce kupujícího žádat po kupujícím platbu předem z důvodu ochrany svých zájmů a předcházení vzniku škody.
- Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží. Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 14 dnů od marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované dopravcem na dodání zboží zpět prodávajícímu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- Nepřevzetí zboží ve vztahu k podnikateli. Nepřevezme-li zákazník podnikatel zboží při jeho dodání přepravcem, zboží je následně vráceno nám jako prodávajícímu, jsme oprávněni požadovat po zákazníkovi podnikateli náklady účtované přepravcem na dodání zboží zpět na naši adresu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikatele ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- Možnost započtení nároků. Nárok na úhradu nákladů za uskladnění zboží a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podle této části VOP jsme oprávněni v souladu s § 2913 občanského zákoníku jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
- Povinnost zákazníka při převzetí zboží. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda zákazník obdržel správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoliv důvodu.
6. DODÁNÍ DIGITÁLNÍHO OBSAHU
- E-book. V případě e-booku se předmět koupě považuje za převzatý zákazníkem v okamžiku, kdy zákazník obdrží e-mailem na elektronickou adresu sdělenou při zadávání objednávky unikátní odkaz ke zpřístupnění či stažení zakoupeného e-booku.
- Jiný digitální obsah. V případě jiného digitálního obsahu se předmět koupě považuje za převzatý zákazníkem v okamžiku, kdy je zákazníkovi digitální obsah zpřístupněn.
- Platnost odkazu. Vezměte na vědomí, že odkaz ke spuštění digitálního obsahu je platný pouze po dobu vyznačenou u daného zakoupeného produktu v uživatelském účtu (zpravidla se bude jednat o dobu 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy). Zákazník je proto povinen využít přístup k digitálnímu obsahu v této době.
- Internetové připojení. Prosím vezměte na vědomí, že k zpřístupnění digitálního obsahu je nutné mít zajištěné dostatečné internetové připojení, mít k dispozici potřebný hardware a aktualizovaný software zařízení.
- Formát digitálního obsahu, software a zařízení. Vezměte prosím na vědomí, že zakoupený digitální obsah bude v podobě výukového materiálu v pdf.
7. VÝHRADA VLASTNICTVÍ
- Úplné zaplacení kupní ceny. Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny podle příslušné kupní smlouvy. To znamená, že pokud neuhradíte kupní cenu, nestanete se vlastníkem daného zboží.
- Výhrada vůči zákazníkům podnikatelům. Pro zákazníky podnikatele si vyhrazujeme vlastnictví ke zboží, dokud nejsou uhrazeny veškeré pohledávky, které vůči nim máme. Zákazník je povinen nakládat se zbožím s výhradou vlastnictví s řádnou péčí a pojistit je na své náklady dostatečně, pro případ poškození na hodnotu nového zboží.
8. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 30 dnů (60 dnů u první objednávky), která začíná běžet nejpozději:
- u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží; nebo
- u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; nebo
- u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné opakované dodávky zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;
- od uzavření smlouvy, pokud se jedná o dodání digitálního obsahu;
s tím, že spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy i před časovým okamžikem specifikovaným v čl. 8.1.1 až 8.1.4 tak, že nám sdělí svůj záměr od kupní smlouvy odstoupit, a to jakýmkoliv jednoznačným prohlášením, například vyplněním a odesláním formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy či sdělením na náš e-mail: info@holistific.cz anebo jiným jednoznačným způsobem učiněným vůči prodávajícímu.
- Kdy spotřebitel nemůže od kupní smlouvy odstoupit. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od následujících smluv:
- o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;
- o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;
- o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil, za porušení zapečetění obalu považujeme zpravidla otevření víčka, čímž dochází ke znehodnocení zboží v zapečetěném obalu;
- o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období;
- o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání;
- o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy;
- o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby;
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy a my jsme Vám před uzavřením kupní smlouvy sdělili, že v takovém případě nemáte právo od kupní smlouvy odstoupit.
- a v dalších případech, které jsou uvedené v § 1837 občanského zákoníku.
- Povinnost spotřebitele při odstoupení od kupní smlouvy. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen nám zaslat zpět zboží nabyté na základě kupní smlouvy, od které odstoupil nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel je povinen zboží zaslat zpět nebo vrátit kompletní, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve které je převzal.
- Snížení hodnoty zboží. Zákazník v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vráceného zboží nebo zpět zaslaného zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě, že nám bude vráceno poškozené či nekompletní zboží, započteme náš nárok na náhradu škody vůči kupní ceně, kterou požadujete vrátit. Budeme vždy hodnotit konkrétní případ, abychom zjistili míru poškození, znehodnocení zboží a určili jemu odpovídající sníženou hodnotu. O těchto krocích Vás budeme informovat na e-mailovou adresu nebo telefonicky.
- Odstoupení od kupní smlouvy. Nejjednodušší způsob pro odstoupení od kupní smlouvy a následného vrácení zboží je prostřednictvím našeho formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Ale máte samozřejmě možnost odstoupit od kupní smlouvy i jiným jednoznačným prohlášením. Když odstoupíte od kupní smlouvy, zašleme Vám potvrzení přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy, případně se Vás zeptáme na údaje potřebné k vyřízení tohoto požadavku. Náklady na vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy nese zákazník sám.
- Odstoupení u digitálního obsahu. Po zaplacení objednaného digitálního obsahu, který byl spotřebiteli zpřístupněn prostřednictvím odeslání unikátního odkazu k jeho spuštění, není možné od kupní smlouvy odstoupit či jakkoliv jinak kupní smlouvu zrušit. O této skutečnosti byl námi zákazník informován před uzavřením kupní smlouvy.
- Vrácení kupní ceny. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni spotřebiteli vrátit veškeré peníze stejnou platební metodou, jakou byla platba přijata, nebo na bankovní účet zvolený spotřebitelem, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Vezměte na vědomí, že jsme oprávněni Vám peníze vrátit až ve chvíli, kdy od Vás obdržíme zpět vrácené zboží nebo vrácení zboží spolehlivě prokážete.
- Právo podnikatele na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazníci podnikatelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy, které jim umožňují příslušné právní předpisy. Zákazník podnikatel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 30 dnů (60 dnů u první objednávky), toto právo přísluší pouze spotřebiteli. Pokud nám zákazník podnikatel vrátí zboží a nejedná-li se o vytknutí vad podle občanského zákoníku, upozorňujeme ho, že mu můžeme vyúčtovat náklady za skladování tohoto zboží podle bodu 5.6 a 5.7 těchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikatele ke zpětnému odběru tohoto zboží.
- Nezaplacená kupní cena. Pokud zákazník neuhradil řádně a včas kupní cenu do 7 dnů od okamžiku uzavření kupní smlouvy, můžeme od kupní smlouvy odstoupit.
- Postup při vyprodání zásob. Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob zboží, nebo z důvodu nedostupnosti objednaného zboží. Dále můžeme od kupní smlouvy odstoupit zejména v případě, kdy zákazník odmítl převzít zboží.
- Dárek. Je-li společně se zbožím a/nebo digitálním obsahem poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi námi a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je nám povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
9. CO KDYŽ BUDE MÍT ZBOŽÍ VADY?
- Odkaz na občanský zákoník. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
- Odkaz na reklamační řád. Další práva a povinnosti stran související s naší odpovědností za vady zboží a/nebo poskytnutí digitálního obsahu je upraveno v našem Reklamačním řádu.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Zásady zpracování osobních údajů. Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v našich Zásadách zpracování osobních údajů.
- Cookies. Používáme soubory cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na základě souhlasu, nebo k ochraně našich oprávněných zájmů). Preference si může zákazník nastavit přímo na našich webových stránkách.
11. VYŠŠÍ MOC
- Co je vyšší moc. Za vyšší moc se pro účely těchto VOP považuje každá událost nezávislá na vůli prodávajícího, která brání ve splnění jeho povinností a kterou nebylo možné předvídat nebo její následky odvrátit či překonat. Za vyšší moc se považuje zejména přírodní katastrofa, požár, výbuch, záplavy, zemětřesení, teroristický útok, válka, stávka nebo jiné události (včetně situací způsobených v důsledku šíření nemoci COVID-19), které jsou mimo kontrolu smluvních stran.
- Vyloučení odpovědnosti prodávajícího. Po dobu trvání vyšší moci prodávajícího neodpovídá za neplnění svých povinností z kupní smlouvy, potažmo těchto VOP.
12. ZPĚTNÝ ODBĚR ELEKTROZAŘÍZENÍ
- Zpětný odběr. V souladu se zákonem č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností, zajišťujeme bezplatné převzetí Vámi zakoupeného zboží, které je svou povahou elektrozařízením. Pro zpětný odběr elektrozařízení nás, prosím, kontaktujte telefonicky nebo e-mailem info@holistific.cz a my s Vámi vyřídíme způsob zajištění bezplatného zpětného odběru odpadního elektrozařízení, a to v počtu kusů odpovídajícím již zakoupeným elektrozařízením podobného typu.
- Zpětný odběr elektrozařízení na adrese naší provozovny. Při nákupu zboží v naší prodejně může zákazník spotřebitel odevzdat použité elektrozařízení, elektroodpad, baterie nebo akumulátory z domácnosti. Upozorňujeme, že podmínkou zpětného odběru je zachování stejného počtu kusů zakoupeného a odevzdaného elektrozařízení, které musí být podobného typu a použití (jinými slovy kus za kus).
- Zpětný odběr u Vás v domácnosti. Pokud si u nás objednané zboží necháváte zaslat domů, máme rovněž povinnost zajistit, aby zákazník spotřebitel mohl dopravci odevzdat použité elektrozařízení, elektroodpad, baterie či akumulátory z domácnosti. I zde je podmínkou pro takovýto zpětný odběr zachování stejného počtu kusů kupovaného a vráceného elektrozařízení, které musí být podobného typu a použití (jinými slovy kus za kus). Abychom mohli tento zpětný odběr realizovat, prosím informujte nás v objednávce - do poznámky k objednávce / v sekci zpětný odběr elektrozařízení, jaké elektrozařízení a v jakém počtu, eventuálně rozměru byste chtěli vrátit.
- Kde je ještě možné odevzdat staré elektrozařízení? Elektrozařízení, elektroodpad, baterie nebo akumulátory můžete odevzdat také ve sběrných dvorech, určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.
- Proč je potřeba nakládat s elektrozařízeními speciálním způsobem? Elektrozařízení nesmí být vyhozena se směsným odpadem. Takovým jednáním byste se mohli dopustit porušení zákona o odpadech a/nebo souvisejících předpisů. Škodlivé látky z těchto elektrozařízení a odpadů mohou navíc poškodit životní prostředí či lidské zdraví. Zpětný odběr a recyklace navíc vede k tomu, že elektrozařízení a odpady mohou být dále využity k výrobě nových zařízení.
13. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
- Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu info@holistific.cz.
- Mimosoudní řešení sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Újma způsobená nesprávnou či neúplnou informací. Zříkáme se jakékoliv odpovědnosti za újmu způsobenou nesprávnou či neúplnou informací nebo radou, a to zejména v případech, kdy dosažení určitého výsledku závisí na činnosti adresáta či jiných osob, případně na neovlivnitelných skutečnostech nebo na náhodě.
14. RECENZE
- Recenze. Váš názor je pro nás důležitý. Recenze je možné vkládat prostřednictvím služby okendo.io. Recenze může vkládat pouze zákazník, u kterého jsme ověřili, že u nás zboží opravdu nakoupil. Odkaz pro vložení recenze obdrží zákazník elektronicky, pokud s jeho zasláním nevyslovil nesouhlas. Více o tom, jak zpracováváme recenze se dozvíte v našich Pravidlech pro zpracování recenzí.
- Nepravdivé nebo neúplné recenze. Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze zákazníků, které jsou nepravdivé, obsahují nevhodné výrazy nebo nesouvisejí se zakoupeným zbožím.
15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Jakým právem se náš právní vztah řídí? Právní vztah mezi námi se bude řídit právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem. To platí i v případě existence tzv. mezinárodního prvku. Jsme si však vědomi, že zákazník spotřebitel nemůže být touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země, kde má obvyklé bydliště.
- Závazek respektovat práva spotřebitelů. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto VOP se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele mají přednost tato ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.
- Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane místo neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
- Mezinárodní prvek. V případě existence mezinárodního prvku se vzájemně zavazujeme, že právní vztah mezi námi se bude řídit právem České republiky, zejména občanským zákoníkem. Touto volbou práva v souladu s článkem 3 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy ("Řím I") však spotřebitel není zbaven ochrany poskytované ustanoveními práva země svého obvyklého pobytu podle čl. 6 odst. 2 nařízení Řím I.
- Vyloučení Vídeňské úmluvy. Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, nebo také Vídeňská úmluva), a to v souladu s čl. 6 této úmluvy.
- Spory a příslušnost. Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně a věcně příslušné soudy České republiky pro obvod Praha, dle sídla prodávajícího. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů.
- Archivování kupní smlouvy. Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám.
- Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Nedílnou součástí těchto VOP je formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
- Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
- Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření uživatelského účtu nebo objednávky zákazníkem.
- Práva k duševnímu vlastnictví e-shopu. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozložení stránky, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, patří prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 25. 11. 2024 a ruší platnost předchozích obchodních podmínek.